onsdag 11 december 2013

Tabatha this

Lite förkylningskänslor i måndags vilket gjorde att jag var en aning tveksam inför passet.
Det fungerade dock.

Tabatha this:
Double unders
Lite snubbel gjorde att jag hade ett par varv mellan 14 -17 rep men toppade på sista med 29 reps.
Armhävning
16,12,9,9,8,7,6,7
Valde att gå ut hårt då jag har en tendens att pacea lite väl hårt annars. Som synes gick det snabbt neråt. Höll in ambågagrna bra dock.
Hoppande utfall
Mellan 15 - 19 på varje 20 sek. kanske kunnat öka lite och snitta kring 18.

Pullups
Kom överens med Roel om att sikta på 10 men vek ner mig efter fjärde varvet och körde åttor sista fyra.
Pushpress
12,10,9.8,7,6,5,6
Körde på 35 kg då vi inte hade ytterligare en 30 kg stång. Här gick det snabbt utför och hade varit bättre med 30 kg.
TRX rodd
Nio första varvet men sen rasade det direkt ner till sex. Jag valde då att kliva ut ganska rejält från väggen i etapper vilket gjorde att jag ändå kunde ligga kvar på sex reps till slutet. Fruktansvärt jobbigt.

Avslutade passet med 35 KB svingar medans kamrat gjorde sit ups med kb i en hand. Jag började med 24 kg KB och var helt slut efter 35 och tog för tung KB till sit ups - 16 kg - vilket gjorde att mina sit ups med nöd kan kallas sit ups. Någon blandning av TGU och sit ups är väl närmare sanningen.
Två varv skulle vi köra men jag hann bara 22 reps innan tiden var slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar