torsdag 19 december 2013

Julen gör sig påmind

Tomt igår kväll på passet.
En bakfull Claes och jag själv var de enda på plats.

Tur att Fredrik lagt in en par-wod då. Det blev dock ganska bra. Claes var aningen långsam och trött vilket gjorde att jag fick lite längre vila och det i sin tur gjorde att jag kunde ha ett högt tempo och slakta av lite högre nummer.

WoD1: 
Par wod
80 Thrusters 30 kg (50 st på mig)
100 Burpees (60 st i set om 15)
120 KB swing 24 kg (75 st  kanske)
150 Air squats (90 st)
200 DU (100 DU)

Thrusters gick riktigt bra och burpees helt ok.
KB svingarna lätta och snabba squats. DU märkte jag av föregående och hade dålig fart.

Vet ej tiden och är väl inte representativt  med tanke på Clas bakfylla.

WoD 2: 
10 C&J 60 kg (sänkte till 50 kg varv 2)
2 (60 m) längder släde. 
Strongman-sele 105 kg load
Gå baklänges 85 kg load
Amrap 18 min

Tunga C&J på 60 kg och med tanke på att vi skulle hålla på ett tag tog Fredrik ner till 50 kg istället.
Gick baklänges med 85 kg load första varvet. Clas hade lagt beslag på selen. Speedade om honom och fick puls.
C&J igen och det kändes som vila.
Selen och tyngre lasset. Efter 15v m började mjölksyran sätta in i vader och lår framförallt.
Efter fulla två längder hade jag maxpuls.
Konstaterade att jag förmodligen dragit åt selen för hårt över bröstet och hade svårt at syresätta.
Lösare på tredje varvet men helt färdig och la ner efter det.

Tid: 14.40 - 3 varv



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar