lördag 9 mars 2013

Pre 13.1

Gårdagens deltagande på pass bestämdes efter lite konfererande med mattias på FB. Jag kunde träna lite teknik i alla fall.
13.1 stod på schemat och efter 1 vecka i Alperna med dålig mathållning och magsjuka tidigare i veckan så var jag inte på topp.

Körde igång men körde lättare.

WoD 1
13.1
Timecap 17 min
40 burpees
30 ryck 34 kg
30 burpees
30 ryck 61 kg
20 burpees
30 ryck 75 kg
10 burpees
AMAP ryck 95 kg

Körde 39 burpees inledningsvis och matade sen igenom rycken. Gick lätt och tekniken fanns där kändes det som. Körde sen 20 burpees och la på 50 kg på ryck. Gick bra så ökade till 56 kg.
Fick bevis på att jag kunde gå ner till Nordic idag och köra på "riktigt"

WoD 2 
Tre varv
30 m utfallssteg m v över huvud 15 kg
40 knäböj med samma vikt 
50 kb swingar 24 kg

Här fick jag skäll av Susanne efter 20 swingar vilket i och för sig var rätt då jag skulle spara mig inför dagens utmaning.
Körde lite lättare vikter men mer för att komma igång med kroppen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar