lördag 2 mars 2013

Crossfit är farligt!

Åter igen efter en vecka i Alperna med mycket skidåkning. Fick till carvingtekniken och positionen i pjäxorna vilket gjorde att jag för första gången nånsin tror jag, inte fick galen träningsvärk i vaderna. Veckan i Courmayeur har varit bra ur ett träningsperspektiv. Trots en mathållning långt från Paleo, pasta, pizza, bröd och ost i mängder, så har jag gått ner ett halvkilo!

Men, direkt på ett pass med Fredrik. Vi var fyra stycken inkluderat mig själv och Susanne.
Lite känning i korsrygg gjorde att jag moget nog valde att köra inledande marklyft på 80 kg istället för Rx 100 kg.

WoD 1:
"Diane"
21 - 15 - 9
DL (80 kg)
HSPU

Metcon: 6.17 min

Kul, jag hade definitivt kunnat slå mitt gamla PB då det alltid varit HSPU som hindrat mig. Dessa flöt på utan problem nu. Delade in dem om fem i taget.

WoD 2:
"Whitten"
3 varv
22 KB swing 32 kg
22 Boxhopp 60 cm
400 m löpning
22 Burpees
22 Wall balls 9 kg

Tid: 22.25 min

Tungt, tungt. Åh, vad jag var trött efter två varv. Redo att lägga av då innan burpees på tredje varvet då jag hörde att Susanne var klar och jag visste att Fredrik skulle komma över och räkna mina sista. Då var det bra att köra på. Fullt på alla löpband gjorde att jag körde 250 m skidåkning istället. Tungt för axlarna. KB swingarna är dock alltid tunga med 32 kg. Jag försökte räkna lite och jämföra med tidigare och vill tro att detta är en förbättring. Svårt att veta dock då jag tidigare alltid löpt.
Och så var det rubriken till detta inlägg, crossfit är farligt! Mitt i woden skrapade jag läppen under wall ball när jag skulle ta emot bollen. Svider lite idag. ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar