lördag 9 mars 2013

13.1

Nordic vid halv 1 och en enorm stämning. Mycket folk och hög volym.
Fick upp mitt namn på tavlan och sen väntan som varvades med snack och rörlighet.
Fick tips av Stefan och Mattias Lite nervöst innan det var dags.

13.1
17 minuter timecap
40 Burpees
30 Ryck 35 kg (5.07)
30 Burpees
7 Ryck 61 kg 

Total: 107

Helt OK med nytt  PB på ryck och fler än väntat. Körde på första burpees ganska snabbt och första rycken kördes i tior för snabb tid och sen tog jag det lugnt.
Hade mycket tid för 61 kg ryck och vad ska jag säga - finns mycket utrymme för skolning i ryckteknik. Bland de fulaste rycken som setts tror jag det sas om mina sista som kanske mer var någon form av breda pressar.

2 kommentarer:

  1. Riktigt bra kört och jag tror jag såg några ryck som var betydligt fulare än dina ;)

    Sen körde du ju faktiskt helt korrekt Rx-vikt, dvs 61,5

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mattias! Jag känner att jag måste våga mer framöver. Jag har liksom undvikit vissa övningar i någon form av oro för att inte klara av dem överhuvudtaget. Nu är ryck avklarat. Skönt.

      Radera