söndag 17 mars 2013

13.2

Lördag och 13.2 på Nordic.
Lite snack med Fredrik och Stefan innan uppvärmning och sen dags.

Måste ha drabbats av hybris då jag tyckte det kändes lätt att hoppa upp och ner under uppvärmning med boxhoppen.

13.2
AmRAP 10 min
5 shoulder to overhead
10 DL
15 BJ 60 cm

Resultat: 226 reps (7 varv, 5 STOH, 10 L, 1 BJ)

Lite strul inledningsvis då domaren inte gjorde kontroll på korrekt utförande gjorde att jag kände mig lite störd. Fick också tillsägelse på att jag inte sträckte ut helt i pressen och att jag inte stannade till uppe på boxen. Viljan att göra det så snabbt som möjligt gjorde att jag stressade en aning känns det som.
Hoppade upp och ner de tre första varven vilket var dumt har jag förstått i efterhand. Borde gjort som Fredrik och hoppat upp och gått ner.
Jag får dock vara nöjd och se framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar