onsdag 26 september 2012

Onsdag

Mycket oro på jobbet gör att passen är mer välkomna än vanligt men jag har en märklig "tyngd" i kroppen. Inget känns lätt, vet inte vad det är riktigt.

Fredrik hade satt samman ett pass som på pappret egentligen såg helt sjukt ut. Det visade sig också vara fallet då tiden rann iväg och vi fick kapa sista WOD'en.

Kvastskaft och sen påt direkt.

Wod 1:
3 varv
30m lunges vikt över huvud 20kg
50 squats med vikt i famnen 20 kg
40 KB svingar 24 kg

Metcon Rx: 18.13 min

Galet jobbigt med squats. Min taktik efter andra varvet blev att bryta på tio på squats och KB. 
Fick hjärnsläpp efter 40 squats på sista varvet och gick på KB. Kom på att jag missat tio squats efter tio KB och gick tillbaka. Får ursäkta mig med att jag mådde duktigt dåligt efter denna. 

Därefter 2 min, ett försök max antal reps chins. 
Resultat: 20 reps pull ups

Försökte ta nytt grepp vid 20 men tappade. Duktigt körd i underarmar efter 120 KB svingar.

WOD 2: 
3-5 ronder (Blev 2 pga. tid)
Wallball
Sumodeadlifthighpull 28 kg KB
Box hopp 60 cm
Push press 16 kg KB  
Toes to bar

1min/övning 1min vila mellan ronderna. Räkna reps på sämsta ronden.
Resultat: ca 70 reps

Något stökigt i salen eftersom folk inte visste riktigt var man skulle ta vägen vid bytena gjorde att det blev lite väl mycket vila kanske.

Hur som. Det känns i kroppen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar