måndag 10 september 2012

Inspirerad

Inspirerad av helgens fantastiska atleter så kom jag iväg till gymmet sent idag igen tyvärr. Mycket jobb nu. Barnen väntande hemma.

Jag tog ett av passen från Reboot som jag köpte in mig på för recepten i huvudsak.
Tyvärr tar passen lite för lång tid generellt.

Idag hann jag inte med allt och det var nog gott så.
Jag överskattade mig själv en aning på vikterna och tjurig som jag är har jag svårt att vika ner mig.

5 minuter rodd = 1325 m
Kvastskaft och sen: 
5x5 Marklyft 
130 (uppvärmnig) - 150 - 150 - 150 - 150 (4)
Väl tungt kanske. Tanken är att det ska vara så pass tungt att man har ett rep till utöver de fem. Det hade väl inte jag idag i alla fall.

Vila 5 minuter
4 x 10 Man maker

Här var jag osäker på allt. Skulle jag ta KB eller hantlar? Vikt?
Det blev KB och började första set med 20 kg. Ja, tungt. Gick ner till 16 kg på andra och fick kämpa som om det vore värsta metcon. Körde på och kände mig ganska stolt.

Avslutade med 25 K2E och 4 x 1 min planka med 30 sek vila mellan varje.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar