måndag 23 april 2012

In i gymmet

Måste köra mer gym känner jag.
1000 m rodd på 3.30 min som uppvärmning.
Inspirerad av Regionals så kastade jag mig snabbt in till till hang cleans. Andra delen kommer att bli tufft för många inbillar jag mig. Jag är ingen fena på frivändningar men jag körde på 70 kg och jobbade som f-n att jämföra med 92 kg i Regionals.
Värmde upp på 50 och sen körde jag:
Hang cleans
5 - 65 kg
4 - 70 kg
5 - 70 kg
5 - 70 kg
4 - 70 kg

Marklyft
6 - 100 kg
3 - 120 kg
3 - 140 kg
3 - 150 kg
3 - 160 kg
21 - 100 kg

Push press
70 kg
3 x 5 reps

Hang cleans var precis så tunga som jag misstänkte. Känns som om jag har mycket bättre teknik från golvet. Marklyft, överraskande bra även om 160 kg kanske var väl tungt med tanke på hur det ser ut på filmen. Push press OK men borde kunna bättre.

2 kommentarer:

  1. Starkt! De tunga marklyften är mycket snyggare nu än när vi körde senast (även om du sticker lite med höften ;)

    Hur kändes Hang Clean då?

    SvaraRadera
  2. Tackar.
    Hang cleans var inte snälla. Jag märkte också att jag hade mycket mer driv när jag drog från golvet. Hang cleans blir långsammare och inte så explosivt som önskat.

    SvaraRadera