tisdag 10 april 2012

Bear crawl

Inledde med att ge mig på DU's igen. Nytt PR 11 st. Yippiiie!
Känns som om det lossnar nu.

Åter till entimmas pass vilket gör att vi får lite mer tid till uppvärmning och teknik.
Idag blev det teknik inför passet.

Dagens WOD:
12 längder Bear crawl (1 längd = 6 m)
25 clean and jerk 24 kg KB
10 längder Bear crawl
30 pull ups
8 längder Bear crawl
35 sumo deadlifts 24 kg KB
6 längder Bear crawl
40 pushups
4 längder Bear crawl
45 situps
2 längder Bear crawl
50 squats

Metcon Rx: 18.05 min

Oj vad jobbigt det blev. Bear crawl blev galet tungt. Försökte enligt mitt nya tänk köra på hårdare utan att tänka för mycket på pacening. Kenneth är ju blixtsnabb och låg ca två längder före mig fram till squats där jag blundade och körde. Tror att jag gick i mål nån minut före Kenneth. Men, satan vad jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar