tisdag 13 mars 2012

Tisdagkväll

Lite konstig i kroppen kände jag mig inför kvällens pass. Måste tänka bort det.

Rörlighet och lite teknik innan dagens WOD:

On the minute - 12 min
4 Front squats (40 kg)
4 Thrusters
6 KB swingar (20 kg)

Som vanligt såg det lättare ut på pappret.
Så lömskt så att jag körde någon sjua på KB av bara farten i början. Efter varv fyra började flåset komma och sen fick jag något av hjärnsläpp och började tänka att vi snart var klara. Fick för mig att det bara skulle vara 6 varv!
Verkligheten kom ifatt mig och så också känslan av trötthet. Stefan forsade på och Kenneth bröt vid tre varv kvar med blodsmak. Troligtvis någon kvardröjande effekt av blodgivning.

12 jobbiga minuter blev det.

2 kommentarer:

  1. Tror jag ska vara glad att jag är sjuk. Det där passet hade nog fullständigt rökt mina slitna ben.

    Ser ut som ett pass som man lätt kan träffa väggen i ;)

    SvaraRadera
  2. Sant, allt kändes jättelätt inledningsvis men sen kom det. Sista tre varven var riktigt tunga.

    SvaraRadera