tisdag 6 mars 2012

Hero WOD

Galet jobbigt med Jenny.
Kanske inte det bästa att börja med efter en vecka i Åre. Förvisso med mycket skidåkning  men...

Löpning och lite olika rörelser till uppvärmning. Då vi bara har 40 min numera så blir det ganska intensivt.

Dagens WOD
“Klepto”
4 varv av:
27 boxhopp
20 burpees
11 squat clean, 65kg (missade detta och la på 60 kg)

Metcon: 21:35

Kändes ganska lätt på tavlan men det verkar de flesta göra. Borde väl lärt mig vid det här laget att inga wod:ar är lätta. Började med burpees då det var lite trångt vid boxarna. Hoppade första varvet på boxjumps sen blev det snabbt kliv upp och ner. Burpees är vad det är. Jobbigast för min del blev squat clean då tekniken inte är den bästa. Frivände upp till stående och gjorde sen en front squat. Tog tid och var jobbigt.
Körde en del mot Mattias som "rusade" in på dryga 18 min tror jag. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar