torsdag 27 juni 2013

Nordicpass

Tyvärr varit lite sen på att uppdatera. Trött på kvällarna.
På egen hand i gymmet i tisdags.
Passet blev en variant på Nordics.

100 DU följdes av rörlighet och sen:

A. AMRAP i 5 minuter: Strikta Handstående armhävningar. Vila 5 min.
Antal: 15 st

Försökte köra fem i taget men det var inte möjligt mer än första. Jag märker att jag behöver tempo för att kunna få ur mig så många som möjligt.

B. AMRAP i 5 minuter: Muscle-up Vila 5 min.
Antal: 11 st

4, 3, 2, 1, 1 var det jag hann med. Fem min går snabbt. Måste göra detta oftare och försöka köra utan false grip.

C. AMRAP i 5 minuter: 3 Kippade Handstående armhävningar och 5 Kipping Pull-ups. Vila efter behov inför D.
Resultat: 6 varv

Här gick det lättare trots att det skaka betänkligt i pull up ställningen inne i gymmet. Inte gjort för kippade.

D. 5 set, 35 sek ALL OUT! Rodd , 4 min vila.
Resultat: 18 - 20 kcal per omgång, strax under 1.30 tempo hela tiden.

Långt med fem set men skön avslutning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar