lördag 29 juni 2013

Murph på steroider

Onsdagens pass var tufft. Kanske därför som jag inte fått in det på bloggen förrän idag.

Jag misstänkte att jag skulle bli ensam och så blev det.

Murph "body armour" stod på schemat. Lite upp-"spicat" dock, som om inte "body armour" ensamt räcker.

Alltså;
Murph m. 9 kg ryggsäck
1,6 km löpning
100 pull ups
200 push ups
300 air squats
1,6 km löpning

Metcon: 62 min

Fredrik tyckte att jag skulle springa uppför berget istället så det blev brant och lite längre.
Jag hade också missat att bästa taktiken är att köra 5, 10, 15 av respektive under 20 varv.
Jag började med 100 pull ups direkt efter första löprundan som blev 1.77 km med stigning till 58 m.
Fredrik anslöt och peppade vid 90 pull ups. Jag körde resten som 20 varv (10, 15)
Sista löpningen beslöt Fredrik att jag "bara" behövde springa uppför framsidan och sen ner igen på samma sida. Lite kortare blev det, 1.36 km. Totallängden blev nästan exakt men brant backe ingår inte i beskrivningen.

Duktigt trött efteråt så varvade jag ner med cykeltur hemåt.

Ska jag testa igen? Ja, varför inte. Om jag springer slätt och kör 5, 10, 15 så borde jag kunna kapa tiden ganska rejält.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar