onsdag 30 november 2011

Tisdag kväll på Haga

Kände mig laddad inför gårdagens pass. Jenny började med uppvärmning och rörlighet för att sedan gå över till lite gymnastikövningar. Händer i golvet och knäna på armbågarna för att sedan gå upp i handstående. Kan ju det tycker jag men hade lite svårt med balansen. Vill gärna bryta upp och hjälpa till med bröstet istället vilket gör att jag inte kommer rätt upp.
Dags för dubbelWOD.

WOD #1 - 3 Rounds for Time
10 KB Cleans 2x24kg
5/5 KB "Kneel and Rise" 2x24 kg
10 Jackknife

Metcon: 8 min Rx

WOD #2 In Pair - For Time
140 Burpees (1 working)
10 Squats On The Minute (both)

Metcon: 7:34

WOD #1 = jobbiga "Kneel and rise". Trodde det skulle vara enklare. Mattias drog iväg på fällknivarna, Snabb som tusan. Blev klar 1 1/2 minut före mig. Det skulle vara tungt enligt Jenny så jag antar att 24 kg var bra.
WOD #2 startade i ett rasande tempo som sig bör då jag och Mattias kör. Jenny hävdae att det inte var en tävling men snabbast tid vinner ;-)
Squatsen blev riktigt tunga på slutet men jag tycker vi körde på med burpees bra i ett högt tempo.

Cykel hem för att fylla på depåerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar