lördag 5 november 2011

Ont i ryggen sen igår

Kände mig i bra form inför gårdagens lunchpass med Andreas. Hade i och för sig inte tränat sen tisdag pga. jobbet och höstlov men var peppad. 
Blev lite spänd när jag såg vad Andreas hade kokat ihop. Kändes som en massa övningar och reps. Mattias var snabb med att identifiera det som ett modifierat Games-pass.


Uppvärmning följdes av (kopierat av duktige Mattias):
WOD - Triple Chipper Combo AMRAP (from the top each round)
Work 3 min, rest 1 min, Work 6 min, rest 2 min, Work 9 min
20 SDHP @ 40 kg
15 Pushup
20 Front Squat @ 40 kg
15 Push Press @ 40 kg
20 Pullup
15 Tuck Jump
20 Back Squat @ 40 kg
15 Burpees

Round 1: 65 reps (10 Push press)
Round 2: 76 reps (6 pull ups)
Round 3: 107 reps (2 Back Squat)


Metcon: 248 Reps


Allt kändes skit. Segt, ont och konstigt, Hade inget tryck i kroppen alls. Mattias rusade ifrån som ett expresslok. Knäckande i sig. ;-)
Efter passet kom en värk i mitten av ryggen ganska snabbt som till idag har utvecklats till en känsla av stelopererad övre rygg. Något hamnade fel tidigt igår.

Jag misstänker att SDHP har skuld till detta då jag inte kört den tidigare och att jag eventuellt missade anspänningen i början.
Jobbigt är det. Liniment.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar