lördag 26 november 2011

Dubbel WOD till lunch

Igår hade Andreas hittat på roliga grejer till ett mer än fullsmetat pass.
Jag kände mig lite seg innan passet men det gick snabbt över. Bra med energi från alla på plats.
Lite rörlighetsträning som uppvärmning och sen en dubbel WOD.

WOD #1 Burpee AMRAP 10 Min
P1:
- 6 Pullup
- 9 KB Swing 24 kg
- 12 Squat

P2:
- AMRAP Burpees

3 min rest
WOD #2 AMRAP 10 Min
P1:
- 5 Broad Jump
- 5 Pushup

P2
- Superplankan

Metcon: 164 burpees och 22 rounds + 5 jump + 2 pushup
WOD 1. Vi skulle köra i par och medan en person körde ett varv av pullup, svingar och squats så skulle den andre  göra så många burpees som möjligt innan byte.
Jag körde med Mattias och det var jag som drog vinstlotten om man kan se det så. Mattias höll ett högt tempo på sina rundor, så klart, så jag fick slita för att hinna med mina burpees. Snitta på 13 - 14 tror jag.
Samtidigt ville jag ju bespara Mattias gällande burpees då det inte är en favorit för hans del, men då jag är långsammare på pullup och svingar så fick han hålla på ett tag. :-) Tror att han snittade runt 20.
Riktigt bra jobbat. Han är snabbt tillbaka efter semestern.

WOD 2. Fortsatt i par och här blev det full fart. Lika illa här när det kom till pacening, när skulle den göras? Om jag tog det lugnt på broadjumps och push ups så fick Mattias hänga i planka längre vilket gjorde att det bara var att köra på. Kändes bra för mig hela vägen, påminner lite om boxningsträningen.

Kul och svettigt pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar