tisdag 22 november 2011

Härligt kvällspass med Jenny

Trevligt att motorn Mattias var tillbaka efter semestervila i Dubai. jag pressar mig lite extra då. Inledande shoulder rolls och lite blandad uppvärmning.

Sen följde en wod med många övningar.

WOD 3 Rounds of 7 Min AMRAP
BuyIn: 21 KB Thrusters (20+20kg)
AMRAP
- 5 Pushup
- 10 Squats
3 min rest

BuyIn: 21 KB Front Squat (20+20kg)
AMRAP
- 7 Pullup
- 7 KB Swing 24kg
3 min rest

BuyIn: 21 KB Thrusters (20+20kg)
AMRAP
- 3 HSPU
- 10 Hollow Rocks

Metcon:
#1 - 13 Rounds
#2 - 8 Rounds
#3 - 21 Thrusters + 1 HSPU + 20 hollow rocks

Kändes bra inledningsvis, obrutet rakt igenom. Lite missriktad pacening i och med långsamma squats vilket jag fick rätta till snabbt. Fick igång flåset inför nästa runda.

Andra rundan kändes bra men pull ups tog ut sin rätt efter ett tag. Fick bryta pull ups vid sjunde och åttonde varvet. Trött inför sista rundan.

Tunga thrusters som fick brytas vid 10 första gången och sen 15 och 19. Sen började eländet. Helt omöjligt nästintill att få upp en enda HSPU. Vid tredje försöket fick jag upp en men sen var det stopp. Gick upp på händer och sjönk ner till golv. Körde hollow rocks emellan försöken till HSPU.

var i och för sig inte ensam om det så kanske lite felaktig programmering eller bara svaghet från min sida. :-)

Hela gänget körde på bra och vi börjar bli en liten kärntrupp känns det som.

God natt.

2 kommentarer:

  1. Kul att jag kunde fylla nån funktion på passet ;)
    var helt trasig hela kvällen efteråt...

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du höll bra tempo rakt igenom med tanke på veckosemester och osunda vanor därtill.

    SvaraRadera