onsdag 2 november 2011

Härligt kvällspass igår.

Kände mig lite hösthängig innan gårdagens pass men det gick snabbt över Jenny presenterade passet  och uppvärmningen tog vid. Kände av en ömmande handled av outgrundlig anledning.
Teknik/Styrka
Thrusters 1-1-1-1 @ 90%
(50-) 60-64,6-70-74,6-80 kg
Kul att testa på. Har aldrig gjort max på denna så jag har mitt PB på 80. Kändes som om jag kunnat gått på 85 också för den delen.
Tekniken haltar förstås. Frivändningen är inte snygg har jag förstått, får inte med drivet i höften och lyfter för tidigt med armarna. Ja, ja upp kom dem i alla fall.


WOD AMRAP 15 min
4 Wallclimb
8 KB Thrusters 2x16kg
20 Doubleunders (Sub 40 Singles)


Metcon: 6 varv + 2 wallclimbers
Jobbigt  efter ett tag, wallclimbers är ingen lek. Mattias stressade på mig i positiv bemärkelse. Dålig paceing så klart men just nu tror jag inte att jag kan göra det på nåt annat sätt. :-)
Skönt att det inte blev några pull ups så jag klarar händerna ett tag till.





1 kommentar:

  1. Sjukt bra jobbat! Och du slog mig i både Thrusters och Metcon.. Jag behöver revansch!!

    Sen är det ju skönt att vi kan roa Jenny under passen :D

    SvaraRadera