fredag 18 november 2011

Fick bekanta mig med Jackie & Annie


Andreas höll som vanligt i passet och det var minst sagt fullt.
Jobbig uppvärmning med diverse olika övningar som skulle utföras mot en annan deltagare. Efter det fick vi träna på double unders. Går sådär. Måste träna mycket mer på dessa.

WOD 1.
Jackie
1000 meter row
50 20/15 kg thrusters
30 pull-ups
Metcon Rx: 10.20
Kändes bra trots tungt efter rodden. Kunde kanske kört på lite hårdare men jag försökte pacea en aning.

1 min vila

WOD 2.
Annie
5 varv: 50, 40, 30, 20, 10 repetitioner av:
Double-unders
Sit-ups
Metcon: 3 varv plus 24 singelhopp.
Körde singelhopp x 3 istället vilket gjorde att det tog alldeles för lång tid. Passet bröts pga. tidsbrist när jag var på varv 4. Tragiskt.
Jenny dominerade och Susanne var inte långt efter.

Senare em. Lite Fran hosta efter Jackie.

2 kommentarer:

  1. Schysst! Två nya benchmarks avklarade och DU's kan vi ju nöta tillsammans nån dag.
    På Jackie är det ganska smart att INTE gå all-in på rodden förresten ;)

    SvaraRadera
  2. Japp, lite svårt att hålla tillbaka på rodden vilket visade sig vid 800 m ungefär. :-)
    DU nöter jag gärna. Måste få till dem. I och för sig med så mycket annat också för den delen.

    SvaraRadera