lördag 15 december 2012

Tveksamt men va f-n

Grym träningsvärk men tänkte att det kan inte bli värre.

Tittade på Fredriks pass på FB där det stod tunga marklyft men det visade sig vara fel. Skönt då jag hade varit tvungen att frångå det.

Rörlighet med kvast följdes av:
WOD 1:
AMRAP 15 min
9 Marklyft på kroppsvikt (80 kg)
12 Push up handrelease
15 Box jump (50 cm)

Metcon Rx: 9 varv

Klent med "invigda" idag gjorde att jag fann mig tävlandes mot HP kille som ledde inledningsvis. Han körde dock med 60 kg KB. Jag körde lugnt i jämnt tempo och kom ifatt och förbi till slut. Skönt för självförtroendet.

Push ups blev tyngst. Box jump hoppades upp och ner hela tiden vilket känns bra men det märks verkligen att de 10 cm som saknas är otroligt utslagsgivande.

WOD 2:
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1
KB swing (16 kg)
Goblet squat (16 kg)
Woden är över när du sätter ner vikten

Metcon: 7.39 min 

Wod 2 gick bra. Kunde gått upp till 20 kg kanske men nu gick det snabbt vilket var skönt. Bra att inte köra toklänge idag.




2 kommentarer:

  1. Det verkar som om ryggen är återställd nu med tanke på de tuffa pass du kör eller?

    Jag är inte riktigt där än, men det vore kul att köra nåt ihop snart. Vi kanske kan få till ett Haga-gänget-pass i mellandagarna :)

    SvaraRadera
  2. Ja, frågar du Martin så säger han kanske inte det men jag har hållit mig borta från tunga lyft där ländrygg är inblandad. Jag har tagit beslutet att de senaste passen har varit mängd över vikt vilket rättfärdigar deltagande. ;-)Fredrik har ett pass på fredag 28 dec, jag tänkte träna då. Även den 29:e passar mig.

    SvaraRadera