fredag 28 december 2012

Mellandag

Betyder inte att det är lättare snarare tyngre, i alla fall i kroppsvikt efter julhelgen. Lite förvånande så var jag 2,5 kg upp sen innan jul. Choklad, mat, bröd och stillasittande är troligtvis förklaringen.

Jag hade ingen förhoppning om att hitta någon i gänget på dagens pass men det var ändå folk på plats även om merparten var ovetande damer.

Fredrik tog ingen hänsyn bra nog utan bjöd efter pinnuppvärmning på:
WOD 1
Amrap 12 min timecap
30 Double unders
20 Push up w hr
10 Toes to bar 

Resultat: 4 varv + 8 DU

Eget rep och allt kändes bra innan. Jag tror att jag vid något tillfälle hade fem DU på raken annars var det treor eller tvåor. Inget kul. Får vara nöjd men måste träna mer på DU. Push ups med hand release blev tunga och T2B kan ej kippas vilket gör att det tar onödigt lång tid.

WOD 2
Whitten
22 KB swingar 32 kg
22 Box jumps 60 cm
400 m löpning
22 Burpees
22 Wall ball 20 pound

20 min timecap

Metcon Rx: 2 varv + 22 svingar + 21 Box hopp

Whitten har gjorts vid två tillfällen tidigare med olika timecaps och jag ska väl någon gång testa alla fem varv. Lär ta dryga fyrtio min misstänker jag. 
Allt blir jobbigt. Burpees blir på något vis lättast då man inte behöver tänka, bara falla ner och hoppa upp. KB är tungt med 32 kg och löpningen är svår att bestämma tempo. La mig på 15 km/h tempo idag vilket motsvarar med uppstart på bandet ca. 1.45 min på 400 m. 
Skönt med en riktig genomkörare efter julen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar