onsdag 19 december 2012

Jaha, inte bättre idag heller.

Har surfat runt efter tips på hur jag kan förbättra OHS under kvällen.
När jag såg dagens pass blev jag inte glad men getter ska ju tränas.

Pinnuppvärmning.

WOD 1:
Jeremy 
3 varv 21-15-9 
OH squat 40/30 kg 
Burpees
Maxtid 15 min

Metcon: 2 varv

Jag och Kenneth körde tillsammans. Ingen av oss är något vidare på OHS. Skalade ner till 20 kg men det gick inget vidare för det. fick kämpa som en galning.

WOD 2: 
Mary 
Amrap 20 min
5 HSPU
10 pistols
15 pull ups

Metcon: 7 varv + 5 HSPU

Här gick det bättre. HSPU går ju bra så länge det är fem i taget. Pistoler har jag lätt för på vänster ben men svårare med balansen på höger. Körde med 4 kg hantel som motvikt. Men fick börja stödja mot vägg på femte varvet tror jag. Därav ej Rx. Pull ups betades av metodiskt. Stefan var snäppet efter mig men han hade ju också kört OHS Rx. Lyckades dock inte slå mitt gamla rekord där jag var 2 pull ups från 8 varv.

Och just ja, jag hade mitt Rx jump rope med mig och slog nytt rekord, tror jag, på DU - 14 reps. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar