fredag 7 december 2012

Äntligen

Tillbaka igen. Trött på tandvärk, värk i rygg, jobb och annat som gjort att min träning lidit de senaste veckorna.
Jag kollade över Fredriks programmering och kände att det var dags.

Vandrade ner med kollega Eva lite osäker på vilken kapacitet jag skulle besitta.

Värmde upp med pinne och lite KB teknik.

WOD 1
4 varv 
15 burpee/pull up
15 dubbel KB frontböj 16 kg
15 boxhopp

Metcon Rx: 14.48 min 

Jobbigt men jag hade Numis visdomsord i bakhuvudet - vila innan du är trött. Med andra ord pacening.
Allt gick bra, jobbigast var frontböjen tror jag. Hoppade både upp och ner på boxhopp.

WOD 2 
Chipper
30 Ring dips
25 utfallssteg KB över huvud 16 kg
50 H to H swing KB 16 kg
25 utfallssteg KB över huvud (byt hand) 16 kg
50 Push ups
30 Ring dips

Metcon Rx: 13.38 min

Ring dips bröts först efter tio och fem på de sista tio.
Utfallsstegen var inte roligt men gick. 50 hand till hand swingar kördes obrutet skönt nog. Lät lite på slutet. Armhävningar delade jag upp på två tior och sen femmor. Sen tog det stopp, jag tror jag körde typ fyra eller fem dips inna jag gick ner på treor och sen ettor. Helt slut. Kämpade klart dock. Tiden drog iväg som synes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar