torsdag 1 november 2012

Lite orolig

Jag och många med mig vad jag förstår kan väl ofta titta på dagens pass och känna - det här verkar inte så farligt - för att sen kämpa som en galning.

Med Fredriks pass är det sällan så. Dagens passbeskrivning var inget undantag. Jag tittade, funderade och oroades.

Vi var några få tappra, Johan, en ny tjej och jag.

WOD 1
Amrap 10 min 16 kg
KB workout nr 12:
4 clean
3 snatches
2 pushpress

Antal varv: 22

Ganska behagligt och nyttigt att nöta tekniken. Snatcha lite med en 24 kg i paus mellan Wod 1 och 2

WOD 2 
Bodyweight nr 19:
10 strikta pullups (skalat 5)
10 HSPU  (skalat 5)
10 Airsquats
6 varv

Metcon: 8.54 min

Strikta pull ups är ingen lek och för att hålla tempo skalade jag, Det säger en del att HSPU kändes lättare än pull ups.

WOD 3 
KB 16 kg - Timecap 15 min
30 utfallssteg bakåt alt ben med rotation av KB under ben
40 gobletsquats
25 swingar
3 varv 
Om man sätter ner KB i golvet är det över.

Metcon Rx: 14.35 min

Svårt med balansen på utfallstegen gjorde att jag vek mig framåt en aning och det satte sig ganska snabbt på korsrygg. Detta var en av de jobbigaste WOD jag nånsin gjort. Galet tungt sista varv. Var helt utslagen efteråt. Detta blir nåt för Stefan att testa.

500 m lugn löpning för att få ur systemet lite


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar