måndag 19 november 2012

Ben

Lunchträning idag.

800 m löpning som uppvärmning 4 min/km tempo

Lite kvastskaft och sen:
Clean and Jerk- 5 min technique up to 80% of 1PM
50 - 60 - 70 - 80 kg
Overhead squat 3×8 reps, tempo 30X1
Stod över
Front squat 3×8 reps, tempo 30X1
70 kg
High bar back squat 3×8 reps, tempo 30X1
80 kg
Bulgarian split squat 3x 5/5 (bar on the back)
40 kg
GHD sit-ups with weight, 3x 8-12
10 kg
GHD Back extention with weight, 3x 8-12
10 kg
Pistols, alternated legs 1x m
Stod över

Clean & jerk lämnar väl en del att önska. Inte mycket till jerk. Kunde nog ha gått tyngre men enligt sjukgymnast - håll igen.
Overhead squat var ingen mening. Testade lite men noll mm häl ställer till det och jag valde att fokusera på det andra.
Front och back squat fungerar men jag lider av att inte komma ner tillräckligt med bibehållen rygg. Det känns i ländryggen tyvärr.
Bulgarian var helt nytt och jag vet inte riktigt hur det ska kännas eller vilka vikter jag ska ha,
GHD är vad det är med tanke på den bristfälliga utrustningen på Haga. 

Pistols gick inte alls efter back extensions. Helt slut.

2 kommentarer:

  1. Jag kan komma förbi och köra BSS med dig - det känns som en bra skidövning och nåt jag gjort en hel del av på slutet.

    Rehab'ers unite!

    SvaraRadera
  2. Gärna det. Jag tror jag behöver fler råd.

    SvaraRadera