torsdag 8 november 2012

Gårdagens

Kul att se att så många av oss var tillbaka. Nu saknas bara Mattias (rehab), Stefan (magsjuk) och Jenny (rehab)

Tre st av mina kollegor från Canon var på plats, kul.

Lite kvastskaft och sen följde:

WOD 1: Baksmällan
3 varv
20 djupa push ups (händerna på KB och fötter upphöjda på 50 cm box)
Drakgång 10 m
Utfallshopp 10 st
Flutterkicks 50 st
Metcon Rx: 12.13 min

WOD 2: Diesel Manmaker
Björnvandring 10 m
5 burpees
Gående utfall 10 m
5 pull ups med knäuppdragning
Start på varannan minut. Tid över vila.

Varv innan  tid tog slut. 11 st 

Första WOD:en var ju armhävningar med efterföljande drakgång klart jobbigast. Jag och Kenneth kämpade med armhävningarna. Drakgången var en ny upplevelse. Första varvet hade jag lite problem med tekniken och gjorde en långsam armhävning på varje steg. Sen upptäckte jag hur det skulle göras och plötsligt var magen den del som tog stryk.

Andra WOD:en var pull ups jobbigast av förklarliga skäl. Blev ju i princip strikta med synkront uppdragna knän. Låg ner under vilan för att lugna andningen bättre. 
Susanne var rena maskinen.

Bra pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar