onsdag 29 augusti 2012

Dagens utomhus

Utmaning idag. En utveckling av förra veckans grymma WOD med Fredrik. Ännu tyngre atlasstenar.
Jag, Sussi, Jenny och två tjejer som nog inte visste vad de gav sig in på.

Dagens WOD Haga:
Backen hela vägen upp och ner = 620 m
10 ground to shoulder Atlassten
20 KB Thruster 20kg
30 Burpees
40 KB swingar 32kg
100 m trapbar (110 kg)
200 m sandsäcks bärning

Backen är inte snäll. 620 på 5 min 35 sek typ.
Sen, atlasstenen tar ju tid med tanke på att jag fick en ännu tyngre idag. Sen är det ju bristen på andning då stenen tynger mot bröstet. Tungt helt enkelt.
Thrusters jobbiga och burpees ännu värre. Men tyngst idag blev KB. Pallade 30 reps med 32 kg, sen vek jag ner mig och tog 20 kg sista 10.
Trapbar och sandsäck gick bra.

Metcon: 22.40 tror jag.
Photo credit: Fredrik D Andersson

2 kommentarer:

  1. Jag är så löjligt sugen på att få vara med och köra Atlasstenar med er. Snackade lite med Fredrik igår lunch, men jag får väl ge mig till tåls ett tag till och vänta in klartecken från Mads.

    Jag får väl frysa atlas-isblock till vintern ;)

    SvaraRadera
  2. :-) Tar på ryggen. Lätt att tappa anspänningen.

    SvaraRadera