torsdag 9 augusti 2012

Ben

Började med 1000 rodd d10
3.34 min
Rörlighet inför benböj.

Benböj
10 - 6 - 5 - 5 - 3
50 - 80 - 100 - 110 - 120 kg

Lite problem med att vika ner ryggen då jag lyfter i helt platta skor. Håller knäna bra dock. Jobbigt att inse att de benböj som gjorts genom åren inte duger.

Sen en WOD från CrossfitNordic
På tid, 8 varv av:
4 st. 5 sekunder jägarvila (Stilla/statiskt mitt i en Knäböj, där låren är parallella med underlaget. Ingen kontakt mellan överkropp och underkropp) sen Knäböjshopp upp
5 Burpees
6 Kettlebellryck/snatch (3/3) (24/16kg)

Metcon Rx: 8.25 min

Återigen såg det lätt ut på papperet men blev väldigt jobbigt. Mentalt jobbigt speciellt 4 - 6 varvet.

Tränade sen på greppet till MU
Hängde och drog mig upp i 3 set om 6 rep med utåt rotation i bottenläget utan att släppa.
Gick riktigt bra och är laddad för MU's nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar