fredag 25 maj 2012

Yippie, ute idag igen.

Sol, dammig gräsmatta och Fredrik = många övningar, tunga vikter, jobbigt och jobbigt.

Kom lite sent och var lite varm redan innan. Inte nog med vatten heller. Vi började med att dra säck baklänges. Fredrik tyckte att jag och Mattias skulle dra lite tyngre så vi fick så vi teg.
Dra 70 sek medan parkamrat gick bredvid. 3 rundor.

Sen blev det Fight gone bad variant med sex övningar inledningsvis som efter första varvet skalades ner till fem övningar efter att Mattias skadade sig. Han skulle ju ta det lugnt!

(Delvis snott från Mattias blogg.)
WOD 3 Rounds of 1 min AMRAP w 2 min rest between Rounds
Sleigh Pull 55kg 
KB PushPress 2 x 16 kg (utgick efter varv 1)
Bear grip carry 
Sledgehammer
Tyre Flip
KB ThrusterThrow 16 kg

Metcon: N/A

Svårt att göra nån sammanräkning men jag försökte hålla koll på om jag höll samma tempo. Tire flip blev galet jobbigt och jag kom på mig själv raglandes runt på fältet efter i snitt tio flip per varv. Sleigh pull var också riktigt jobbigt.

Kort löptur tillbaka var perfekt som liten nervarvning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar