fredag 4 maj 2012

Ser enkelt ut

Kan jag ofta tänka när jag ser passens WOD:ar på tavlan. Jag vet av erfarenhet att det alltid blir tungt. Idag var det tvärtom. Fredrik dukade upp något som inkluderade min värsta get - OHS plus en massa annat som bara kändes tungt.

Innan detta fick vi göra enarmssnatch med 24 kg KB, 10 set. Arbeta i 15 sek, vila i 15 sek. Snittade 7 snatch per intervall.

Sen så var det dags:

  • Squats med KB på rygg - 40 reps
  • Pullups - 30 reps
  • Enarms pushpress - 30 reps
  • Front squats med KB växelvis v och h arm - 40 reps
  • KB OHS en arm - 40 reps (24 kg, 20  kg, 16 kg)
  • Pullups - 30 reps
  • Enarms pushpress - 30 reps (24 kg)
Metcon: 17.25 sek

Pullups var vila. Det säger väl allt. Ambition var att hålla sig till samma vikt genomgående med OHS var helt omöjliga. Jag svor och skalade ner utan att det blev bättre.
Att vi hade front squats innan gjorde inte saken bättre.

Avslutade med 10 reps av teknikträning - Clean and jerk med KB.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar