torsdag 14 november 2013

The Seven

Är brutal och då körde vi inte alla sju varv.

Vi inledde dock med:  
WOD 1:
Airsquat Annie
50-40-30-20-10
DU
Airsquat

Tid: 6.10 min

Snubblade lite på 30 varvet men sen rullade det på nästintill obrutet.

WOD 2:
 "The Seven"
7 varv/Amrap 20 min
7 HSPU
7 Thrusters 60 kg (skalade till 55 kg)
7 Knees to elbow
7 ML 110 kg
7 Burpees
7 KB swing 32kg
7 Pull ups

Resultat: 4 varv + 7 HSPU och 2 Thrusters

Thrusters absolut tyngst och jag skalade ner då jag visste att det varit otroligt tungt förra försöket.
Marklyft kan jag ha tänkt mer anspänning känner jag i efterhand. K2E gick superbra då jag tänkte på att böja armarna en aning. Burpees var vidriga, kröp nog både ner och upp.
Såg att jag klarade 4 varv plus 3 HSPU förra gången men då slet jag med 60 kg Thrusters och det var amrap 21 min så framgång med denna dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar