onsdag 3 april 2013

Variant på 13.4

Vi var inte många idag. Eva och Kenneth från gruppen och så två till.
Allmän rörlighet följdes av en variant på 13.4 för mig och 13.4 för övriga.
WOD1:
7 min AMRAP
3 - 6 - 9 - 12 - 15...... osv
Thrusters 43 kg
CTB Pull ups

Resultat: 69 reps
Klarade fram till 9 reps thrusters på femton varvet. Thrusters i platta skor är jobbigt för ryggen och jag behöver lyftarskorna känns det som. Försökte hålla igen lite med tanke på andra delen idag. CTB Pull ups gick fram till sjätte repet på sista varvet. För att inte tappa fart körde jag de sista vanliga.

WOD 2: 
Whitten:
3 varv - 22 min AMRAP 
22 KB swing 32 kg
22 Boxhopp 60 cm
400 m löpning (44 utfallssteg)
22 Burpees
22 Wall ball  9 kg

Resultat: 3 varv prick på sek.
Började på boxhopp för att inte krocka med Kenneth då vi körde på samma vikter.
Jobbigast var inte oväntat KB svingar och boxhopp. Löpte första varvet men sen trängsel vid banden och gjorde då utfallssteg i korridoren istället. Vet inte om det spelade någon roll. Jag sprang i 17.5 km/h så det gick fort.
Skönt att klara varven precis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar