lördag 20 april 2013

84 Thrusters

Pinne och sen en dubbel.

WOD1: 
"Coe" 
10 thrusters 42 kg (43 rx)
10 ring push ups (fötter på låda)
10 varv
Time cap 14 min

Resultat: 8 varv + 4 Thrusters

Oj, oj vad jobbigt. Thrusters är ingen lek. Push ups blev galet jobbigt också. Mikko Salo har gjort denna på under 10 min!
En uppsida var att jag lärde mig att få upp stången med hjälp av benen. Enda sättet efter 6:e varvet. Delade upp thrusters efter femte varvet i femmor. Push ups obrutet i princip.

Mellanakt: vi lär oss Windmill med KB och Good morning
Windmill är inte lätt. Behöver tränas på helt klart.

WOD 2:
3 varv
30 m utfallsgång m vikt ö huvud
40 knäböj m vikt
25 good morning med vikt

Metcon: 14 min

Körde genomgående med 20 kg viktplatta.

Utfallsgången blev jobbigast. Delade upp knäböj i 10 st

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar