tisdag 7 januari 2014

Pressa och böj

Lunchpass och inledande trassliga 60 DU.

Push jerk
5 x 3
60, 70, 80 (2) kg

Lite inspirerad efter att ha sett Annie T gör trea på 100 kg. Min teknik är inte i närheten av hennes kan jag säga. Vad jag tar med mig från detta är att jag behöver hjälp.
Idel push pressar känns det som och med tanke på att jag striktpressar en etta på 70 kg borde inte detta vara ett problem. Klarade dock bara en tvåa på 80 vilket gjorde att jag la ner och böjde lite istället.

Benböj
5 x 6
80, 90, 100, 110, 120 kg

Här var det trevligare. Var lite orolig för höger länd då jag känta v detta tidigare men det gick bra och jag kunde ta mig uppåt på vikterna.

Thrusters
5 x 6 @ 60 kg, 60 sek vila mellan seten

Gick bra och fin fart trotsdet som var gjort innan.
Fick lite puls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar