onsdag 8 januari 2014

1:a Haga-passet 2014

Klent med folk, träningsvärken från helvetet i vaderna efter måndagens löpning och lite lagom seg i benen efter gårdagens böj.

WOD1: 
Parwod 
80 Thrusters 40 kg
100 Burpees
150 KB swing 24 kg
200 Air squats
300 DU

Tid: ca 23 min

Körde i par med Pål och det är skillnad att köra thrusters i platta skor. Försökte med 10 kg platta under hälarna men det kändes tungt. Vi delade rättvist på allt.
150 DU kändes väldigt tungt för magen konstigt nog. Måste ha spänt mig på något märkligt sätt.

WOD 2: 
AMRAP 12 min
5 pull ups
10 Boxhopp 55 cm
15 CoP KB 2x20 kg
En längd släde 85 kg

Resultat: 3 varv

Pull ups och boxhopp utan problem men CoP med 20 kg:s KB var jobbiga och släden tar rejält på benen.

2 kommentarer:

  1. Gedigen dokumentation ;-) kul att se att du håller formen. Jag och SuperNett har börjat acceptera SATS, det finns ganska många roliga pass att variera mellan.

    SvaraRadera
  2. Hej Kenneth, ja det blir ju det om inte annat med tiden.
    SATS har väl Grit om jag inte missminner mig och det verkar ju intensivt och hårt.

    SvaraRadera