söndag 26 januari 2014

Complex

I fredags tyckte jag att det var en bra idé att ta efter Numi och köra ett skivstångscomplex som han la upp på Reebok-sidan.

1000 m rodd på 1.50  tempo som uppvärmning.

Bar complex
3 varv
5 reps, Deadlift
5 reps, Hang Squat Clean
5 reps, Shoulder to overhead
5 reps, Front Squat

Numi körde 100 kg så jag tänkte att 70 kg borde jag kunna få upp.
Nu fanns bara en 15 kg stång i salen så jag började med 65 kg och tänkte att jag kan alltid lägga på sen. Tjena!

Marklyft inga problem. Hang squat clean är ju besvärligare då jag är värdelös på det och det blir mer som en hang clean med påföljande squat. Problematiskt att ställa om greppet också till push pressen och de var tunga direkt. Hade sen svårt att behålla greppet på front squat. Släppte nästan ner stångan till en zercher squat på sista.

Allt gick dock fram till sista varvets push press då jag fick släppa stången efter 2 pressar.

Wod 2
3 varv
50 st ups
25 burpees

Höll bra fart men tog inte tiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar