måndag 16 september 2013

Svettigt!

Bra med folk idag = kul.

Har ju varit lite tunt ett tag men nu verkar folk hittat tillbaka. Var nog åtta stycken idag.

Först lite rörlighet och sen lite övningar som vi misstänker kommer på Nordic showdown 13.3.

WOD 1: 
AMRAP 10 min
15 Snatch 35 kg
30 DU

Metcon Rx: 4 varv plus 15 ryck

Jobbigt för axlarna framförallt. Hade inga fullstora skivor så jag la inte ner stången vilket gjorde det ännu jobbigare och än mer taskig teknik än vanligt misstänker jag.

WOD 2: 
AMRAP 15 min
12 Push ups
15 Box jumps 60 cm
9 Marklyft 70 kg

Metcon Rx: 8 varv + 12 PU, 15 BJ

Här blev det riktigt svettigt. Obrutna marklyft och armhävningar. Jobbigast blev boxhoppen men det rullade på bra och jag tyckte inte att jag behövde vila något utan kunde köra på. Jag tror dock att vi skulle gått upp till 90 kg på marklyft för att vara helt korrekt. Delade stång med Axel vilket inte störde något förutom lite väntan vid box hopp innan vi hamnade rätt i övningarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar