måndag 16 september 2013

NordicWoD 13.2

Laddade med stadig frukost i lördags och var lite nervös efter torsdagens debacle.

Kom ner till Nordic strax efter 11 och både Stefan och Fredrik var på plats.

Fredrik hade en tidig grupp och levererade - 185 reps.

jag klev på och fick rådet att ta det lugnt och inte förta mig. Felet som jag gjorde i torsdags var ju att rusa på och göra allt så snabbt det bara går i tron att vila så mycket som möjligt var tricket.

Nu tog jag det lugnare, låg på ca 40 sek på varje varv. Första sex minuterna var lugna men sen blev det värre. En C&J ifrån att få påbörja sista sex minuterna och 80 kg på stången. Hade jag haft fyra sek till hade jag klarat det enligt Stefan. Sen vet man ju inte hur det hade gått med CTB och 80 kg på C&J.

Fick alltså ihop 125 reps och är nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar