onsdag 28 december 2011

Ny dag

Nytt pass.
Idag valde jag att köra Crossfit Nordics pass.
Sprang i 3,5 minut 13.5 km/h tempo och så försökte jag komma ihåg alla uppvärmningsövningar. Gick så där.
Dagens pass:
Zercher squat 3-3-3-3-3 repetitioner på 90% av kapacitet
80 - 90 - 90 - 90 - 90 kg

På tid, 8 varv av:
4 st. 5 sekunder jägarvila (vid parallellt) sen knäböjshopp upp
5 Burpees
6 Kettlebellryck/snatch (3/3) (24/16kg)
Metcon Rx: 8.30

Zercher squat var helt nytt för mig och jag kan väl ärligen erkänna att det kändes mer i underarmarna än i benen. Jag tycker dock att övningen i sig är riktigt bra då det är lätt att hålla upp bröstryggen.
I efterföljande metcon så är det väl första gången burpees känns som den skönaste delen. KBryck var riktigt dålig teknik och jag tänkte till i efterhand och körde några fler mer korrekt.

Asvlutade med Turkish getups. 24 kg gick inte alls så jag körde:
1 - 1 - 1 - 1
16 - 16 - 20 - 20 kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar