fredag 9 december 2011

Mera Crossfit

Bra träningsvecka. Idag var det dags för pass med Andreas till lunch igen. Trodde jag skulle bli ensam men det blev ett gott gäng till slut. Stefan, Susanne och Mattias bl.a.
Effektiv uppvärmning följdes av:

WOD - Chipper for Time
BuyIn 1000 kg Overhead Anyhow
50 Pullups
50 Squats
50 Situps
50 Pushups
50 Lunges
50 Lateral Burpees

Metcon: 15.20 Rx (fel ordning)

Lyft 1000 kg anyhow till raka armar. Jag valde 50 kg och 20 rep. Körde obrutet, dock långsammare än Mattias som ändå körde 25 rep på 40. Frustrerande, men Mattias är snabb.
Sen började den riktigt tunga delen. Pullups gick bra. Fick till kippningen och paceade mig. 10 rep i stöten inledningsvis och avslutade på femmor. Bytte grepp då och då  vilket gör att jag sparar greppet. Squats och sittups gick smidigt men sen hände nåt. Jag tittade på Mattias och körde på med lunges och burpees (tunga). Sen kom Mattias på att vi missat pushups så det var bara gå på och köra dem som avslutning. Skönt efter burpees, not!

Andreas vill dock ge oss nåt extra. Det är ju ändå fredag. 
AMRAP 5 Rounds
30 sek KB Swing 24kg
30 sek rest

Score: Låg jämnt på 15 rep/varv = 75 reps

Kändes bra men jag ville inte experimentera med tekniken så jag fick inte till fler per varv. Känner mig nöjd dock.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar