tisdag 6 december 2011

Äntligen träning igen.

Lite för länge mellan gångerna nu. Måste bli bättre. Jenny ikväll och ett nytt spännande pass. Kommer jag nånsin stöta på nåt jag gjort tidigare? Känns inte så nu. Inget fel i det i och för sig.
Uppvärmning följdes av lite rörlighets- och teknikträning. Svårt att få till armbågarna.

WOD 10 rounds for time
4 Thrusters 30 kg
4 Overhead Lunges 30 kg
2 hang squat clean burpee 30 kg

Metcon 9.33 min

Jenny hade ingen klar rekommendation gällande vikt men föreslog 40 kg. Testade och kände direkt att utfallen skulle bli tunga. Skalade ner till 30 kg som funkade bra.  Blev tungt i alla fall, speciellt utfallen. Både jag och Mattias hade dock problem med antalet utfall, istället för fyra totalt gjorde jag åtta de tre första varven. Tolv extra alltså. Gick det också. :-).
Mattias var snabb som vanligt. Det känns som om jag kör hela tiden medan han vilar mellan varven, men sen är han så snabb i själva rörelserna. Måste träna på snabbheten.

Vi var inte klar med detta utan en "surprise" serverades.
Shuttle run i par 2 min + 1 min med 2 min vila emellan. En person hoppar rep medan den andra springer så många vändor som möjligt under två minuter.
I par med Mattias där jag startade.
48 + 48 + 29 + 24
Flåsig men skön avslutning. Bara springa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar