tisdag 13 december 2011

Löp WOD...kändes det som

Ner på Haga strax före fem i dag för Crossfit pass. Inte lika fullt som vanligt.
Uppvärmning följdes av pullups teknik och sen dagens WOD.

AMRAP i par 20 min
5 pullups
10 wall balls 10 kg
15 boxjumps
20 DU (modifierat 40 singelhopp)

Löpning.
Så många längder i korridor som möjligt
Score: 125 längder

Jag och Mattias i par och för en gångs skull verkade det som om vi paceade oss bra. Jag började och avslutade löpningen och vi snittade ca 12 längder per intervall.
Jobbigt? Ja men jag tog inte slut mitt i utan höll högt och jämnt tempo genom hela passet.
Boxjumps var jobbigast.

Sen cykelfärd hem i tokblåst och regn. Avgrundsskrik i höjd med Västerbron då jag nästintill stod still i motvinden. Genomblöt till skjorta vid hemkomst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar