onsdag 16 januari 2013

Nästan hela gänget

Jenny, Suss, Stefan, Kenneth, nästan alla var på plats. Kul.

Uppvärmning och lite retande med Jenny för hennes nya hobby ping-pong följdes av:

Wod 1:
AMRAP 12 min
9 DL 75 kg 
12 Push ups w Hand release
15 Box jumps

Metcon: 7 varv 9 marklyft 12 Push ups och 8 boxhopp 

Hanterbart. gammalt open pass från 2010 enligt Fredrik. Han trodde att det var 90 kg på marklyft men vi var samtliga överens om att 70 - 75 var lagom. Moget! Marklyften obrutna och push ups bara beta av. Box jumps var jag lite orolig för då tankarna går till sportlov och skidor. Vill hoppa upp och ner men vill inte skada mig. Svårt val.

Wod 2: 
AMRAP 15 Min
21 DU
15 Thrusters 30 kg
9 Burpees
5 T2B

Metcon Rx: 3 varv, 21 DU, 15 Thrusters, 9 Burpees och 3 T2B

Första varvet helt OK med DU 8 - 9 st i rad men redan varv 2 började det strula. Tog onödig tid och jag sneglade på Stefan som bara forsade på.
DU ska ju gå snabbt. Här tog allt tid utom T2B kändes det som. Thrusters blev jobbiga och bröts redan på första varvet i 7 och 8.

Avslutade med en kilometer lätt löpning i 5 min tempo för att varva ner. Skulle sen cykla hem, men punktering. Gå till pendeln med cykeln och sen gå hem från Södra station. Lite extra motion. Duktigt hungrig vid hemkomst.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar