måndag 21 januari 2013

Dagens

Fick inte med mig någon ner till Haga idag så jag fick köra ett pass på egen hand. Kollade CrossfitNordics sida och hittade snabbt ett pass från förra veckan.

När jag kom ner fick jag en glad överraskning i form av Jenny från just Nordic som stod i repan. Hade inte tagit ner passet på mobilen så Jenny skrev ut det till mig istället.

Lite pinne fick inleda och sen styrka.


1 Push press, 90% + 3 Push jerk X 5 set

60, 70, 75 (f), 70, 70 kg

Vet inte om jag var uppe på 90% har lite problem med push jerk. Allt som oftast kan det bli rena push press tyvärr.  75 var alltför tungt hur som helst.

Därefter..

3 x 5 min Amrap (vila 3 min mellan): 
6 Toes to bar
8 Push press (50 kg)
10 Utfallshopp (5/5)
12 Boxhopp (60 cm, kliv ned)

Metcon Rx:
2 varv - 2 Bh
2 varv - 2 Bh
2 varv - 10 utfallshopp

Bra pass där tröttheten smög sig på. Push pressen klart jobbigast. Allt obrutet dock. Har ingen aning om det var bra eller inte.

Uppdatering: Avslutade med nytt PB på DU - 35 obrutna. Woohoo! Måste vara total avslappnad i form av utmattning som gjorde det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar