måndag 14 januari 2013

Hamam

Igår var jag på Sturebadet Marina Tower i Saltsjöqvarn och testade deras gym- och spa-avdelning.
Mycket trevligt med turkiskt hamam, ångbastu med lavendeldoft och en underbar inredning.
Innan så blev det ett pass i gymmet.

10 minuter rephoppning med 16 obrutna som bäst. Måste lära mig att vara avslappnad. Lite pinne och allmän check på vad som fanns på plats i form av utrustning. Inget Crossfit gym precis. :-(

Sen hade jag lite svårt att komma på vad jag skulle köra men så småningom kom jag fram till något som kändes OK.

WOD:
22 - 16 - 12
Pull ups
KB snatch 20 kg

Tid: 7.05

Pull ups i en ställning som knakade betänkligt i kippen. Gick ganska lätt och snabbt. Det något udda antalet reps berodde å att jag ville ha jämnt antal på varje arm i KB snatch. Fanns ingen tyngre KB annars hade jag nog gått för 24 kg.
Greppet blev lidande pga. KB då det var helt nya och det var hög friktion i handflatorna.

Testade lite Hang cleans efteråt på 70 kg men stången var helt ny och det var ingen höjdare för redan ömma händer. Bestämde mig istället för att köra lite rodd.

2k Rodd at damper 6
Tid 7.36 min

Kollade vad jag ska köra på och vet nu att det är runt 6. Började lite för lugnt runt 2 min/500 m vilket gjorde att jag fick ösa på mot slutet men hopplöst att få till en bra tid. Släpper också lite på anspänningen i korsryggen vilket gör att jag får värk dagen efter. Måste träna på att hålla rak rygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar