fredag 29 juni 2012

Fullbokat!

Trodde jag men det visade sig att det varit fel på bokningssystemet så när jag kom ner för att snika mig in så var vi bara tre.
Anette, jag och okänd. På väg ut fick jag tag i Anettes kompis Johan från Sigma och fick med mig honom.

I anslutning till restaurangens uteservering så fungerade vi antingen som dåligt samvete eller bra underhållning.
20 svingar och lite "round the world" som uppvärmning.

Dagens WOD:
‎"Arnie"
Rx 32 kg
21 Turkish Get-ups with right hand
50 Kettlebell Swings
21 Kettlebell overhead squats with left hand
50 Kettlebell Swings
21 Kettlebell overhead squats with right hand
50 Kettlebell swings
21 Turkish Get-ups with left hand

Metcon: Vet ej, jobbigt att bara ta sig igenom.

Började med att känna på 24 kg KB men förstod snabbt att det fick bli 20 kg.
TGU blev jobbiga och det var nog någon enstaka "no rep" pga ej så rak arm i slutet på första.
KB svingarna gick bra om än dock tunga. OHS var ju vansinnigt tunga. Hade svårt att komma ner. Johan tipsade mig om att vrida på överkroppen en aning och då gick det lite lättare. Var tvungen att gå ner åpå 16 kg på just OHS.
Sista TGU började jag på 20 kg men efter 5 rep så gick jag över till 16 kg. och hade ett gäng "no rep" med tanke på att KBn rasade ner från rak arm och jag med den. 

Avslutade med lite teknik repklättring där jag givetvis lyckades skrapa upp benet. Men mina Inov-8Black/Grey höll måttet.

Snart semester.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar