måndag 26 augusti 2013

Bedrövlig teknik

Ska försöka lägga in lite tunga pass framöver för styrka.
Idag blev det.

Front squats
5 x 5
80, 90, 90, 90 kg
5, 5, 5, 4, 4

Får kämpa med att få fram höger knä för att justera obalansen i höften mot vänster ben. Något jag upptäckt nyligen. Känns dock som om jag får bra djup med lyftarskorna på. Behöver köra lite stopp i bottenläget dock för bättre anspänning.

Bänkpress
4 x 5
100 kg
5, 5, 4, 4

Trodde att jag kunde köra femmor rakt igenom men tyngre när tänket är att nypa in armbågar mot kroppen

Pendlay rows
4 x 5
60 kg

Helt OK. Håller ryggen bra tycker jag.

Hang power cleans - (för teknik)
4 x 5
60 kg

Pinsam teknik, vill inte lägga ut video. Förstår inte varför jag inte kan få draget uppåt, nära kroppen innan jag vänder runt.
Det ser rätt ut i huvudet men det ser inte rätt ut på film :-(

2 MU utan false grip gick bra som avslutning. Titta i taket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar