fredag 1 februari 2013

Trodde inte jag skulle hinna.

Satt i möte mellan 10 - 11 och trodde inte jag skulle hinna ner till passet men något försenad kastade jag mig rätt in.

Hybrids wod 3: 
21-15-9
Pull ups,push ups,trx rodd, wall ball
4 varv 
Timecap: 18 min

Knappt 10 min försenad såg jag bara vad jag skulle göra och kastade mig in.
Efter ett tag fick jag inte ihop det riktigt, skulle jag fortsätta på nytt efter 21, 15, 9 reps av alla. Fredrik sa ja och jag fortsatte. Klarade 21 av alla fram till wall balls där jag fick tre reps innan klockan ringde för full tid.
Alla TRX var upptagna och jag körde ring rodd istället.Kanske inte så långt ner som jag borde men kände väl inte att det var läge att börja justera.

Tid 8.30 min
Resultat: 21 - 15 - 9 + 21 PU, PU, RR + 3 wall balls

Wod 2: Hagaspecial:
30 KB utfall bakåt
40 Goblet squats
25 KB swing
3 varv

Resultat: 14.30 min

Släpper du ner KB har du failat så det är lite av en chipper.
Försökte smyga åt mig en 16 kg KB men Fredrik noterade att jag klarat hela "chippern" tidigare med just 16 kg och beordrade 20 kg.
Jag vet hur jobbigt det var då och gick ut lugnt. Grejen är att benen ger sig och då börjar man luta sig framåt i utfalls steget och då ger sig ryggen i goblet squat.KBn las omväxlande på höger och vänster axel och varierades i alla former. Tungt men det gick. Jag började må dåligt redan efter ett varv. Tänkte ge mig efter två varv och på tredje började Fredrik räkna och då satte pannbenet in. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar