fredag 8 februari 2013

Kändes bra trots värk

Idag hade jag träningsvärk i vader och känningar i korsrygg. Jobbigt att jag inte kan komma tillrätta med det. Jag var nere tio min tidigt idag för lite extra mobilitet.

Jag tror ändå att dagens pass var bra utifrån förutsättningarna.

WOD 1 
3 varv av 
30 Utfallshopp (subbades till utfallssteg)
50 Squats
25 TRX leg curls (gjordes med pilates boll istället pga mycket folk)

Metcon 10.52 min

Kändes i benen. Susanne tyckte jag skulle köra steg istället för hopp för at spara ryggen och jag lydde. Var ett riktigt beslut. Mycket folk gjorde att det blev lite trångt så Susanne och jag körde med pilates boll istället och det var jobbigt det också. Hon låg lite före mig hela vägen så jag kunde jaga på bra.

WOD 2: 
Amrap 16 min.
20 Wall ball
15 Burpees
10 Ground to overhead 40 kg
5 T2B

Resultat. 4 varv 

Här var det "ground to ovehead" som blev jobbigast. Inte att wall balls eller burpees är lätta men det var bra antal att bara köra på med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar